Portfolio

Here you will find all my latest work. You will have the chance to check all of my skills and see what i have to offer. You are welcome to share my art.

Showcase

Tutorials

Come and learn how to use 3D software Blender through a collection of written and video tutorials in Greek created by me.

Learn 3D

Blog

Join my blog and learn new things about the program, my thoughts and have the chance to post your opinions share ideas and more.

Join/Post

Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2010

Clouds of war - Behind the scenes

Γεια σε όλους. Είμαι ο GreekX ένας αρχάριος χρήστης του blender και αυτή είναι η πρώτη μου δουλειά με το πρόγραμμα. Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τον τρόπο με τον οποίο το έφτιαξα σε μια μορφή tutorial αν και στην πραγματικότητα δεν πρόκειται τόσο για ένα οδηγό όσο μια περιγραφή του τι έκανα και μετά στο τέλος όποιος θέλει ας κάνει όποια ερώτηση θέλει και ευχαρίστως να απαντήσω σχετικά. Γίνεται μνεία ότι το παρόν απευθύνεται σε χρήστες που έχουν τις βασικές γνώσεις του Blender και του Gimp.

A. MODELLING:

Λοιπόν το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν φυσικά να αποφασίσω τι θα φτιάξω και αυτό ήταν ένα αεροσκάφος του 2ου παγκοσμίου πολέμου το P51D Mustang. Η επόμενη κίνηση ήταν να βρω σχέδια του αεροσκάφους τα οποία και βρήκα εδώ www.blueprints.com . Τέλος μέσω αναζήτησης στο ιντερνέτ κατάφερα να βρω αρκετές φωτογραφίες τις οποίες θα χρειαζόμουν για αναφορά με διάφορες λεπτομέρειες του αεροσκάφους χρώματα κλπ. Περιττό να σας πω πόσο σημαντικό είναι αυτό το μέρος αφού όσες περισσότερες φωτογραφίες έχετε τόσο πιο κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα θα φτάσετε.
Χρησιμοποιώντας λοιπόν τα σχέδια που είχα βρει τα εισήγαγα στο Gimp ένα πρόγραμμα ζωγραφικής και επεξεργασίας φωτογραφίας για το οποίο κάποια στιγμή θα μιλήσουμε, και από αυτά έβγαλα τις κατόψεις που χρειαζόμουν δηλαδή κάτοψη από πάνω, κάτω, πλάγια και εμπρόσθια. Μετά τις κατόψεις αυτές τις έβαλα στο Blender σαν background image όπως φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες διαδικασία η οποία είναι απλή ενώ μπορείτε να βρείτε άπειρους σχετικούς οδηγούς στο ιντερνέτ που την περιγράφουν.



Επόμενη κίνηση ήταν να αρχίσω να κατασκευάζω το μοντέλο μου. Ξεκίνησα από ένα απλό κύβο και αφού ξεφορτώθηκα τον μισό πρόσθεσα ένα mirror modifier ο οποίος θα κάνει την μισή δουλεία για μένα.

Μετά χρησιμοποιώντας το knife tool στην πλάγια μεριά του κύβου δημιούργησα 2 loop cuts πατώντας το πλήκτρο K σε Edit mode. Επειδή θα χρησιμοποιήσουμε πολλά extrudes για να ολοκληρώσουμε το μοντέλο μας είναι σημαντικό να έχουμε ένα σχέδιο για τα πού θα γίνουν αυτά οπότε προσπαθώ να σας εξηγήσω στις φωτογραφίες που ακολουθούν τη νοοτροπία.



Έτσι χρησιμοποιώντας τον κύβο μου σαν αρχή και κάνοντας πολλά extrudes ακλουθώντας τον κορμό του αεροσκάφους, προσαρμόζοντας ανάλογα τα vertices μου σύμφωνα με τα σχέδια μου και έχοντας στον νου μου που θα χρειαστεί να εξάγω τα φτερά τον αεραγωγό από κάτω και η καμπίνα του πιλότου κατάφερα να φτάσω στο αποτέλεσμα που φαίνεται ακόλουθα.



Η διαδικασία αν και φαίνεται περίπλοκη δεν είναι και τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε είναι:

Z = wire frame mode στο view port
G = πιάσιμο και μετακίνηση του αντικειμένου
B = επιλογή αντικειμένου
R = περιστροφή
E = εξαγωγή
H = κρύψιμο αντικειμένου (Alt+H επανεμφάνιση)
S = αλλαγή μεγέθους αντικειμένου

Απλά να έχετε υπόψη:
Προσπαθήστε να ταιριάζετε το μοντέλο σας με τα σχέδια σε όλες τις όψεις σε κάθε εξαγωγή που κάνετε (από πάνω, από κάτω, από μπροστά και από το πλάι).
Μην το παρακάνετε με τις εξαγωγές και θυμηθείτε ότι μπορείτε να προσθέσετε λεπτομέρειες αν πάσα στιγμή όταν χρειαστεί.
Όταν το ίδιο το μοντέλο μπαίνει στην μέση εμποδίζοντας σας την ορατότητα των σχεδίων απλά κρύψτε τα vertices που σας ενοχλούν.
Επίσης θέλω να επισημάνω ότι:
Ο επόμενος modifier που χρησιμοποίησα είναι ο sub serf έτσι ώστε να μπορώ να βλέπω πως θα είναι το τελικό μοντέλο μου ανά πάσα στιγμή.
Αν έχετε πρόβλημα με τα normal’s του μοντέλου απλά πατήστε CTRL-N έχοντας επιλέξει όλο το μοντέλο, ενώ αν συνεχίζει το πρόβλημα χρησιμοποιείστε τον edge split modifier.
Οι κόκκινες γραμμές που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι edges που τις είχα μαρκάρει ως sharp πατώντας W και επιλέγοντας mark sharp, και είναι σημεία του μοντέλου που ήθελα να φαίνεται πως είναι ξεχωριστά κομμάτια από το κυρίως μοντέλο όπως η βάση της καλύπτρας το σώμα τις προπέλας, οι πόρτες του συστήματος τροχοπέδησης και άλλα.
Κάποια στιγμή αποφάσισα ότι ήθελα τα flaps του αεροσκάφους να μπορούν να μετακινηθούν όποτε επέλεξα τα faces που τα αποτελούσαν και μετά πάτησα Y για να τα ξεχωρίσω από το υπόλοιπο μοντέλο γεμίζοντας τα κενά που δημιουργήθηκαν με καινούργια faces ενώ για να είναι ποιο αληθοφανές το αποτέλεσμα δημιούργησα creases πατώντας N και προσαρμόζοντας την ιδιότητα του crease των edges.

B. TEXTURING:

Αφού τελειώσουμε το μοντέλο μας έρχεται η ώρα για να του βάλουμε materials και textures. Για να φαίνεται αληθοφανές το μοντέλο μου έπρεπε να φαίνονται τα panels της ατράκτου τα οποία φυσικά δεν μου πέρασε από το μυαλό να τα κάνω modeling οπότε αυτό που μου έμενε ήταν ένα bump map.
Επόμενη κίνηση λοιπόν είναι το Unwrap του μοντέλου μας. Αποφάσισα να χρησιμοποιήσω τα σχέδια που ήδη είχα καθόσον εκεί φαινόντουσαν και τα πάνελ. Ως ο καλύτερος λοιπόν τρόπος για να κάνω unwrap το μοντέλο ήταν να το ξετυλίξω στα διάφορα κομμάτια που θα ταίριαζαν με τα σχέδια μου δηλαδή ξετύλιγμα του μοντέλου από πάνω πλάγια και κάτω.
Ξεκινώντας λοιπόν και σε edit mode επέλεξα όλα τα faces του μοντέλου που αποτελούσαν την πάνω κάτω και πλάγια όψη και αντίστοιχα τα πρόσθεσα σε γκρουπ ώστε να μπορώ αργότερα να τα επιλέγω εύκολα. Επίσης έφτιαξα και ένα γκρουπ με faces που δεν με ενδιέφεραν για το unwrap όπως το εσωτερικό του αεραγωγού ο κινητήρας οι προπέλες τα όπλα και η καμπίνα του πιλότου γεγονός που έκανε τη ζωή μου ακόμα πιο εύκολη.
Έτσι αφού μπήκα σε edit mode πάλι επέλεξα το γκρουπ με τα faces που δεν ήθελα να είναι στο unwrap και απλά τα απέκρυψα ενώ εν συνεχεία επέλεξα το γκρουπ με τα faces που αποτελούσαν την πλάγια μεριά του αεροσκάφους πάτησα U και από το μενού επέλεξα Unwrap (smart projections) με island margin 0.5 και πάτησα ΟΚ. Στο παράθυρο του UW επέλεξα τα συγκεκριμένα faces και τα μετέφερα στο πλάι για να συνεχίσω με την πάνω μεριά και την κάτω με τον ίδιο τρόπο. Το αποτέλεσμα φαίνεται παρακάτω.




Στην πραγματικότητα χρειάστηκε να μετακινήσω λίγο τα vertices έτσι ώστε να ταιριάζουν στα σχέδια μου διαδικασία για άλλη μια φορά σχετικά εύκολη καθόσον το παράθυρο του UV λειτούργει όπως και το παράθυρο του modeling στο blender.
Πιο κάτω φαίνεται το τελικό αποτέλεσμα το οποίο εξήγαγα κάνοντας χρήση του αντίστοιχου script που υπάρχει στο UVs-Scripts-Save UV Face layout και το εξήγαγα σε μορφή TGA.


Το αρχείο αυτό λοιπόν το έβαλα στο Gimp και σε επίπεδα άνοιξα και τα σχέδια μου του αεροσκάφους προσπαθώντας να τα ταιριάξω με το UV-Unwrap που είχα φτιάξει. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας το path tool του gimp σχεδίασα σιγά σιγά σε επίπεδα τις λεπτομέρειες που ήθελα και έτσι ετοίμασα το bump map που ήθελα.


Αφού λοιπόν έσωσα το bump Texture γύρισα στο Blender. Έχοντας έτοιμα τα γκρουπ με τα faces τους ανέθεσα ξεχωριστά materials σε κάθε γκρουπ και εν συνεχεία σε κάθε ένα από αυτά ένα texture που δεν ήταν άλλο από το bump texture επιλέγοντας το texture αυτό να επηρεάζει μόνο το Nor parameter και να εγκαθίσταται στο UV unwrap που είχα ήδη κάνει. Να το αποτέλεσμα μετά από ένα γρήγορο render με τον Yafray.


Εν συνεχεία αυτό που έπρεπε να κάνω ήταν να ετοιμάσω τα υπόλοιπα textures το οποίο ήταν εύκολο δεδομένου ότι είχα ήδη βάλει τα materials στο μοντέλο μου και είχα και έτοιμο το UV στο Gimp οπότε ορίστε τα textures που έφτιαξα.
Ένα colour map το οποίο θα επηρέαζε το χρώμα του μοντέλου και το οποίο πρόσθεσα σαν texture σε όλα τα materials να επηρεάζει μόνο το color parameter φυσικά σε UV map.
Ένα Mirror map το οποίο θα επηρέαζε αντίστοιχα τα reflections.
Ένα Dirt map το οποίο θα επηρέαζε αντίστοιχα τη φθορά του μοντέλου





Τέλος πρόσθεσα materials και στα υπόλοιπα μέρη που δεν περιλαμβάνονται στο Unwrap προσπαθώντας να τα ταιριάξω με τα υπόλοιπα χρώματα dirt maps και reflection maps. Να ένα τεστ render χωρίς το dirt map.


Σε αυτό το σημείο διαπίστωσα ότι είχα κάνει λάθος επειδή δεν είχα κάνει apply τον mirror modifier πριν το unwrap με αποτέλεσμα τα αυτοκόλλητα γράμματα που φαίνονται πιο πάνω να καθρεφτίζονται στην άλλη πλευρά. Αυτό που έκανα λοιπόν ήταν σε αυτό το σημείο να κάνω apply τον mirror modifier και εν συνεχεία να φτιάξω νέο UV Unwrap map. Επίσης επειδή η προπέλα δεν είναι mirrored αναγκάστηκα να τη φτιάξω σαν νέο μοντέλο.


Έπρεπε λοιπόν να αλλάξω και όλα τα textures που είχα ήδη φτιάξει χρησιμοποιώντας το νέο UV map απλά αντιγράφοντας και προσθέτοντας το ίδιο texture όπως φαίνεται πιο κάτω με μόνη διαφορά στα γράμματα αριθμούς κτλ.



Εδώ λοιπόν τελείωσα με τα textures διαδικασία η οποία μου πήρε πολύ χρόνο όπως μπορείτε να φανταστείτε και εξαιτίας του λάθους φυσικά.
Τώρα σκεφτόμενος για τον περιβάλλοντα χώρο αποφάσισα πως θα ήθελα να είναι λες και το αεροσκάφος ήταν στην μέση ενός πολέμου με καπνούς κτλ και να φαίνεται και όλη αυτή η δουλειά που είχα κάνει με τα πάνελ κτλ οπότε θα έπρεπε να είναι ένα κοντινό πλάνο.
Αυτό που έκανα λοιπόν ήταν να ακολουθήσω τον οδηγό που ακολουθεί το οποίο είχα συναντήσει παλιότερα και μου έμοιαζε να μου κάνει τη δουλειά.

Cloud layering

C. LIGHTING:
Πάμε τώρα στο φωτισμό. Έψαξα στο ιντερνέτ να βρώ κάποιο οδηγό για φωτισμό αντικειμένου όπως ένα αεροσκάφος στον αέρα αλλά δεν τα κατάφερα ίσως επειδή δεν προσπάθησα αρκετά.
Οπότε δείτε τι έκανα εν τέλει μετά από αρκετές προσπάθειες.
Πρώτα έβαλα μια εικόνα πραγματικού ουρανού σαν background και έδωσα τις πιο κάτω μεταβλητές στο περιβάλλον (το πορτοκαλί είναι η φωτιές από τον πόλεμο που μαίνεται).


Συνέχεια με τις πηγές φωτός οι οποίες είναι ένα SUN ένα HEMI light για back-lighting και ένα AREA light για προσθήκη φωτισμού εκεί που ήθελα το μοντέλο να φωτίζεται περισσότερο. Εδώ φαίνονται τα lights.

 

Όταν πάτησα render διαπίστωσα ότι αυτό που έλειπε ήταν η κίνηση.

D. COMPOSITING:

Εδώ λοιπόν έρχεται για ακόμη μια φορά η μαγεία του blender που λέγεται Vector-Blur.
Είχα ήδη την προπέλα αν θυμάστε σαν νέο αντικείμενο γεγονός που χρειαζόταν καθόσον για το vector blur να δουλέψει πρέπει κάτι να είναι animated.
Αυτό έκανα λοιπόν. Έφτιαξα ένα animation της προπέλας να κινείται γύρω από τον εαυτό της πολύ εύκολα προσθέτοντας ένα rot-key στο frame 1 και ένα στο frame 100 αφού είχα περιστρέψει την προπέλα γύρω από τον άξονά της πολλές φορές.
Στη συνέχεια έδωσα στην προπέλα ένα pass index σε περίπτωση που μου χρειαζόταν και πήγα στον node editor (blender magic).
Δείτε στην επόμενη εικόνα λοιπόν τις ρυθμίσεις που έκανα για να δουλέψει το vector blur.


Τέλος λίγες προσαρμογές σε χρώματα gamma και έφυγα για το τελικό render με τις ποιο κάτω ρυθμίσεις στο render panel:



Till next time …




3 σχόλια:

  1. . . . Κώστα Νικολόπουλε. . . . είσαι Μ Ε Γ Α Λ Ο Σ. . .
    Σήμερα Σάββατο 21 ΙΑΝ 2012 έτρεξα σε μια πρώτη ανάγνωση το παρόν "tutorial". . . προφανώς πέρνεις ΑΡΙΣΤΑ.

    Οσο για μένα είναι δυσνόητο να αλλαλάζω με ενθουσιασμόυπέρ του Blender και να είμαι απών απο κάθε δραστηριότητα Πέρα απ το χρόνο πούναι περιορισμένος , έχω πολλά αρνητικά της παλιάς γενιάς. . . όχι άνεση στα ιντερνετικά και Αγγλικά φτωχά. . . όμως θέλω να
    το πέξω και "hacker " έτσι εγκατέστησα σε partition
    linux και έτσι διπλασίασα τις δυσκολίες. . σύντομα
    πάντως θα στείλλω δείγματα δουλειάς στο Blender με
    πασιφανέστατο το χνούδι του αρχάριου. .υπόψιν πως πάντα θα σε διαβάζω και σύντομα θ αρχίσω τις απορίες
    Καλή δύναμη και υπομονή
    Κώστας Τζιάλλας ( TZAK THE KNIFE)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και εύχομαι να έχω τον χρόνο να συνεχίσω με περισσότερα άρθρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λοιπόν ξέρω αρκετά βασικά πράγματα για το Blender αλλά...μήπως θα μπορούσες να μου στειλης τη photo...έχω μια ενός F16 στις 3 διαστάσεις... αλλά είναι αρκετά πολύπλοκη ακόμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Donate

Downloads

Site Goodies