Portfolio

Here you will find all my latest work. You will have the chance to check all of my skills and see what i have to offer. You are welcome to share my art.

Showcase

Tutorials

Come and learn how to use 3D software Blender through a collection of written and video tutorials in Greek created by me.

Learn 3D

Blog

Join my blog and learn new things about the program, my thoughts and have the chance to post your opinions share ideas and more.

Join/Post

Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014

Blender και ενσωματωμένες μηχανές render


Θα μιλήσουμε σε αυτό το άρθρο για τους τρόπους που εσωτερικά έχει τη δυνατότητα το Blender να μας ρεντάρει να μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα της σκηνής μας δηλαδή.

Αυτή τη στιγμή το Blender έχει δύο τρόπους να ρεντάρει εσωτερικά (που σημαίνει εντός του προγράμματος χωρίς να κάνεις χρήση άλλο πρόγραμμα εκτός του Blender) ένα αντικείμενο – μία σκηνή


Ο ένας renderer (μηχανή render) είναι ο Blender Internal.

Υπάρχει χρόνια στο πρόγραμμα και είναι πλήρης δηλαδή μπορεί να ρεντάρει τα πάντα από απλά αντικείμενα μέχρι halo particles strands κτλ.
Έχει μια πολυπλοκότητα στη χρήση κατά την άποψη μου αλλά περισσότερο φταίει το interface του παρά ο ίδιος.
Σαν αποτέλεσμα είναι μακριά από τον λεγόμενο φωτορεαλισμό σε σύγκριση και με άλλες μηχανές render. Επίσης στερείτε καλού GI (Global Illumination) που είναι ένα μειονέκτημα.
Φαίνεται γρήγορος αρχικά … όταν όμως ανεβάσει ο χρήστης τις απαιτήσεις (αντικείμενα με transparency – mirror – glossiness κτλ) τότε τείνει να γίνει αργός.
Είναι προς το παρόν ο καλύτερος (από τους δύο) από άποψη απαιτήσεων για να δημιουργήσεις ένα animation.

Σε γενικές γραμμές αποτελεί μια λύση αλλά όχι την καλύτερη για να φέρεις ένα γρήγορο σχετικά και μέτριο προς καλό αποτέλεσμα (όχι απαραίτητα βέβαια δλδ έχουν γίνει και γίνονται ωραία renders με αυτόν απλά ο χρήστης πρέπει να κλέψει περισσότερο από το κανονικό).

Ο δεύτερος είναι ο cycles

Δεν έχει τα χρόνια του internal στην πλάτη του απλά εμφανίστηκε ξαφνικά ένα προγραμματιστής και πολύ γρήγορα τον έκανε δώρο στο blender.
Έχει διαφορετικό interface από τον internal και αρκετά επαναστατικό αλλά και αποτελεσματικό στη χρήση αν και στην αρχή μπορεί να ξενίσει τον χρήστη.
Είναι σε θέση να κάνει χρήση εκτός από τη cpu (επεξεργαστής υπολογιστή) και τη gpu (μονάδα επεξεργαστή της κάρτας γραφικών δεδομένου ότι έχετε κάρτα γραφικών NVIDIA). Για να προσπαθήσω να σας εξηγήσω (αν έχω καταλάβει καλά και ο ίδιος) κάθε κομμάτι του render (tile) ρενταρεται από μία μονάδα επεξεργασίας. Τα tiles είναι κομμάτια pixels της τελικής εικόνας που θέλουμε και η υποδιαίρεση καθορίζεται από εμάς. Με ένα τετραπύρηνο επεξεργαστή (cpu) έχουμε ταυτόχρονο render τεσσάρων pixels του tile ενώ με ένα επεξεργαστή κάρτας γραφικών έχουμε τα cores (cuda Cores) που μπορεί για παράδειγμα να είναι 128 οπότε 128 ταυτόχρονα pixels. Φαντάζομαι ότι καταλαβαίνεται πόσο μεγάλη είναι η διαφορά ακόμα και αν οι επιδόσεις των cuda cores είναι πολύ μικρότερες από αυτές των πυρήνων της cpu.
Πολλοί χρήστες του προγράμματος πήγαν και έδωσαν πολλά χρήματα για να αγοράσουν κάρτες γραφικών κορυφαίες ώστε να εκμεταλλευτούν τη δύναμη που περιγράφουμε παραπάνω. Παρόλα αυτά από όσο έχω παρακολουθήσει διαπιστώνω ότι ίσως τα χρήματα αυτά αν τα έδιναν για την αγορά καλύτερου επεξεργαστή θα είχαν πολύ μεγαλύτερο όφελος και μάλιστα με λιγότερα χρήματα οπότε μη βιαστείτε (λέμε τώρα).
Το πολύ καλό χαρακτηριστικό του cycles είναι το realtime preview που έχει του render μέσα στο view port. Μπορείς δηλαδή στο παράθυρο να βλέπεις σε πραγματικό χρόνο το αποτέλεσμα και τυχόν αλλαγές που κάνεις στις ρυθμίσεις και μάλιστα πολύ γρήγορα.
Επίσης το δεύτερο κορυφαίο χαρακτηριστικό του για εμένα είναι το node system που χρησιμοποιεί για να δημιουργήσεις τα materials κτλ το οποίο όπως προανέφερα αν το καταλάβεις σου δίνει τεράστια δύναμη και είναι πραγματικά πολύ εύχρηστο.

Όπως και να έχει αυτά θα τα δούμε σε ένα βίντεο μάθημα γιατί είναι δύσκολο γραπτώς να σας τα εξηγήσω.
Τα αποτελέσματα του είναι καλύτερα από ικανοποιητικά. Φυσικά δεν είναι ένας καθαρά φωτορεαλιστικός renderer (όπως είναι ο luxrender στον οποίο έχω αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο μου) παρόλα αυτά τα αποτελέσματα του θα ικανοποιήσουν τους περισσότερους χρήστες.
Το μόνο μειονέκτημα του είναι ότι ο προγραμματιστής που προαναφέρω έφυγε από την ομάδα (τον προσέλαβαν, γιατί είδαν ότι είναι αστέρι, σε άλλο εμπορικό πρόγραμμα render) οπότε αυτό σημαίνει ότι το development αυτή τη στιγμή έχει σταματήσει (ευτυχώς πλέον μπορείς να κάνεις σχεδόν τα πάντα με τον cycles) γεγονός που είναι αρνητικό. Φανταστείτε ότι τέτοιου είδους προγραμματισμός δεν σταματάει ποτέ… δηλαδή ο cycles κανονικά θα είχε πολλά χρόνια εξέλιξης για να θεωρηθεί ένας καλός renderer και όχι μόνο ένα με δύο χρόνια.

Αυτά όμως δεν αφορούν εμάς. Το εργαλείο είναι εκεί και είναι έτοιμο να το χρησιμοποιήσετε. Στα επόμενα μαθήματα θα σας κάνω μία παρουσίαση και είμαι σίγουρος πως θα σας εντυπωσιάσει.

Θυμηθείτε ότι κάποια από αυτά που γραφώ πιο πάνω είναι προσωπικές γνώμες αντιλήψεις και φυσικά εσείς θα αποφασίσετε ποιον από τους δύο θα χρησιμοποιήσετε και για ποιο λόγο (προσωπικά χρησιμοποιώ και τους δύο ανάλογα με τη δουλεία που θέλω και ακόμα και συνδυασμό τους).

Αυτά για τις μηχανές render του blender γι αυτό το άρθρο.

Όποιες τυχών ερωτήσεις σχόλια που έχετε είναι ευπρόσδεκτα αν και θα σας παρότρυνα να περιμένετε και το μάθημα για να πάρετε μία καλύτερη ιδέα.




4 σχόλια:

  1. Δεν "παταει" αυτη η ιστορια με την gpu και τα εκατονταδες η και χιλιαδες cores, διοτι η τιμες
    στις καρτες Quadro της Nvidia ειναι εξωφρενικες.
    Μαλιστα το αποτελεσμα στα τελευταια τεστ δινουν προβαδισμα στη cpu, λογω καποιας αναβαθμισης στις εκδοσεις 2.7x του Blender.
    Δωσε στο Google "Newest Blender makes CPU faster than GPU rendering"
    Επισης ο Cycles νομιζω οτι ισως τελικα μας κανει ζημια, η οποια ειναι να χαθουμε μεσα σε εναν ωκεανο ατελειωτων ρυθμισεων.
    Ισως θα ηταν καλυτερα να μεινουμε με τον internal μονο και οι αναβαθμισεις να γινουν σε επιπεδο Addons.
    Οι υπευθυνοι πρεπει να μετρανε το πραγμα. Εσοδα-εξοδα, καταλαβες. Εσοδα ειναι οι γνωσεις που εχουμε τωρα συν τις δυναμεις
    που μας απομενουν. Εξοδα ειναι τι βαρος θα μας φερει το νεο πακετο.
    Περμενουμε το μαθημα.

    Φιλικα
    3dgeo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια χαρά. Θα συμφωνήσω στο κομμάτι του cpu vs gpu 100%
    Θα διαφωνήσω όμως στο κομμάτι της ύπαρξης και ανάπτυξης του cycles διότι θεωρώ πως τον είχε ανάγκη έναν καλό και με αποδεκτά αποτελέσματα renderer το blender.
    Ο Internal είναι πολύ παλιός και δεν έχει αναπτυχθεί καθόλου από 2.49β και μετά νομίζω ενώ πάσχει γενικά στο GI και στους χρόνους όταν πας σε πιο απαιτητικές σκηνές.
    Όσο για τους ωκεανούς ρυθμίσεων εγώ πιστεύω ότι είναι από τους πιο γρήγορους και εύκολους στο setup από όσους έχω δουλέψει.
    Αν απ την άλλη αποφασίσουν να τον πετάξουν και να αναπτύξουν τον internal εγώ μόνο σύμφωνος είμαι με αυτό αλλά χωρίς ανάπτυξη (και πίστεψε με πιο εύκολο είναι να τον ξαναγράψουν από τον να τον αναπτύξουν) δεν νομίζω πως έχει μέλλον.

    PS στείλε μου αν θέλεις το εμαιλ σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματι, σε ενα πρωτο παραδειγμα που εκανα στον Cycles με εντυπωσιασε, κυριως ο φωτισμος που γινεται σε Nodes.
      Ειναι συγχρονο εργαλειο. Ειναι εποχη μεγαλων αναβαθμισεων στο προγραμμα και αυτο εχει τα θετικα αλλα εχει και πολλα
      αρνητικα καθως οι ταχυτητες θα βελτιωνονται συνεχως και θα πρεπει να αναβαμιζουμε το Hardware δηλ. να πληρωνουμε μητρικες
      και Cpu.

      Διαγραφή
    2. παρόλα αυτά είναι νωρίς ακόμα για να πει κανείς ότι το blender είναι πραγματικά απαιτητικό σε hardware.

      Διαγραφή

Donate

Downloads

Site Goodies